Кожна позитивна радісна емоція викликає більш жвавий обмін в усіх функціях організму, перші радісні емоції мають великий вплив на вільний нормальний розвиток дитини.

Основні завдання психологічної служби ДНЗ № 28 центру С. Ф. Русової на 2016 – 2017 н.р. та напрямки роботи


Психологічна служба дошкільного закладу є складовою частиною державної системи охорони фізичного і психічного здоров’я молодих громадян України. Вона діє на підставі ст. 21, 22 Закону України “Про освіту”, ст.29-32 Закону України «Про дошкільну освіту» з метою виявлення і забезпечення оптимальних соціально-психологічних умов для розвитку особистості дитини, забезпечення ефективності навчально-виховного процесу в дошкільному навчальному закладі.

Основні завдання психологічної служби ДНЗ № 28
 центру С. Ф. Русової на 2016 – 2017 н.р.:


1.Формування психологічного здоров’я дошкільників, формування позитивної мотивації у дітей щодо збереження та зміцнення власного здоров’я.
2.Забезпечення своєчасного і систематичного вивчення психофізичного розвитку вихованців з урахуванням вікових, інтелектуальних, гендерних та інших індивідуальних особливостей.
3. Здійснення системи заходів щодо розвитку емоційного благополуччя дитини.
4.Формування психологічної готовності дітей до навчання у школі.
5. Підвищення психологічної культури вихователів та батьків.
6.Контроль за переломними моментами в розвитку. Психодіагностична та корекційно-розвивальна робота з дітьми, які потребують підвищеної уваги.
7. Здійснення роботи щодо підвищення власної психологічної та професійної компетентності, безперервної освіти і самовдосконалення.
8. Психологічний супровід національно-патріотичного виховання дітей в умовах ДНЗ.

     
Напрямки роботи психолога в ДНЗ

Консультативна робота
Мета: підвищення психологічної культури вихователів і батьків, забезпечення інформацією з психологічних проблем, формування запиту на психологічні послуги.

Психодіагностична робота

Мета: психолого-педагогічне вивчення індивідуальних особливостей особистості дітей, педагогів, батьків.

Психодіагностика є одним з основних видів діяльності психологічної служби в системі освіти України і полягає в психологічному обстеження дітей, їхніх груп та колективів, моніторингу змісту й умов індивідуального розвитку, визначення причин, що ускладнюють розвиток та виховання дітей .
Проведення діагностики психологом в ДНЗ керується нормативним документом Положенням про експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах Міністерства освіти і науки України (Наказ МОН України від 20.04 2001 р. №330).
Реалізучи діагностичну функцію, працівник психологічної служби керується в своїй діяльності наступними вимогами:
- дотримання загальних технологічних вимог (визначення мети, вибір найбільш ефективного діагностичного інструментарію, статистична обробка, якісний аналіз даних та ін.);
- захист інтересів дитини: дотримуватися принципу добровільності при обстеженні;
- повідомляти мету вивчення;
- інформування батьків і педагогів про результати;;
- вести банк методик;
- дотримання професійної етики (зберігати конфіденційність результатів, не допускати непрофесіоналів до здійснення методик тощо).
За результатами психодіагностичних досліджень психолог веде відповідну документацію і статистичну звітність.

Групові психодіагностичні дослідження плануються заздалегідь та можуть здійснюватися за запитом.

За результатами діагностичної роботи складаються протоколи обстежень. Протокол ведеться вільно або за схемою (тести, інтерв’ю, стандартизовані спостереження, експериментальні методики). В групових картках фіксуються всі дані, отримані психологом, під час перебування дитини в закладі. Це дає можливість аналізувати не тільки сьогоднішній стан розвитку, але й динаміку розвитку дитини.

Протоколи обстежень та картки є конфіденційною інформацією і надаються лище з дозволу адміністрації закладу.

В кабінеті практичного психолога зберігається каталог діагностичних методик.

Корекційно-розвивальний та відновлювальна роботаМета: систематичне цілеспрямоване використання психологом психологічних методів та засобів по створенню оптимальних можливостей та умов для повноцінного та своєчасного психічного розвитку дитини. Корекційна робота з дітьми, які віднесені до категорії групи ризику на тих або інших підставах, спрямована на специфічну допомогу цим дітям. Розвивальна робота з дітьми може здійснюватись з усіма дітьми і бути націлена на розвиток у дітей психічних процесів, різноманітних здібностей.

В умовах дошкільного закладу психолог самостійно має право працювати тільки з дітьми, відхилення в поведінці яких не є наслідком поразки центральної нервової системи або психічного захворювання.

Корекційно-розвивальна робота здійснюється у формі індивідуальних і групових занять по корекції і розвитку, а також у формі тематичних психологічних тренінгів, розроблених для дітей, що мають східні поведінкові проблеми.

Організаційно-методична робота
Мета: організація власної діяльності, аналіз та узагальнення її результатів, підвищення власного професіоналізму через самоосвіту.

Важливим напрямом діяльності практичного психолога є також і методична робота, адже вона є базою для інших напрямів роботи. Зокрема важливими є: розробка та адаптація корекційних і розвивальних програм для роботи із дітьми, розробка рекомендацій для батьків та вихователів, підбір психологічної літератури, підбір та розміщення інформаційних матеріалів на стенді, обладнання психологічного кабінету.

Просвітницька робота

Мета: підвищення психологічної культури, пропагування психологічних знань серед батьків, педагогів, громадськості.


Основне завдання психолога
- зробити життя дитини в садку зручним, комфортним, перш за все, з точки зору дитячої психіки, загальних і індивідуальних особливостей її розвитку. Психолог повинен допомогти вихователю і батькам дитини знайти і пояснити приховані причини деяких дитячих невдач, вчинків та особливостей поведінки. Психолог зобов'язаний не «пропустити» малюка, труднощі якого знаходяться на межі норми, щоб разом з батьками та іншими колегами допомогти йому справитися з ними ще до школи.


У дитячому садку психолог потрібний, в першу чергу, для того, щоб усіма сторонами дотримувалися інтереси дитини. Його праця, як правило, не є очевидною для батьків, але для дитини психолог необхідний.


КОЛЕКТИВ ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ З РАДІСТЮ ЧЕКАЄ НА ВАС ТА ВАШИХ ДІТОК!

Немає коментарів:

Дописати коментар