Кожна позитивна радісна емоція викликає більш жвавий обмін в усіх функціях організму, перші радісні емоції мають великий вплив на вільний нормальний розвиток дитини.

Психологічний супровід процесу адаптації до умов ДНЗ та процесу соціалізації в молодших групах

Психологічний супровід процесу адаптації до умов ДНЗ та процесу соціалізації в молодших групах 




В групі раннього віку (2-3 роки) та молодших групах (3-4 роки) я готую заняття з розвитку  дрібної моторики рук, розвитку інтелекту та творчості.
Заняття триває 10- 15хв в залежності  від чисельності групи, вікового навантаження і настрою дітей. 

Діти розвиваються тільки через позитивне підкріплення, через приємні емоції і почуття, тому під маскою розваги в формі ігор на заняттях психолога така структура заняття:
1. Ритуал привітання.
Мета : зниження тривожності, сприяє подоланню сором'язливості, виробляє бажання ділитися, говорити, спілкуватися,  формує Я-концепцію
( «Я- Тетянка!»)+ масаж ручок , що активізує розумові зони головного мозку і активні рефлекторні точки.
2. Рухливі, пальчикові і рольові ігри, психогімнастика та логоритмічні елементи - необхідний вид діяльності для малюків. У таких іграх з іншими дітьми і дорослими дитина використовує і розвиває свої здібності, зокрема: 
поліпшується загальний фізичний розвиток, зміцнюється м'язовий корсет, формується постава. 
3. Інтелектуальний блок. Тут особлива увага приділяється розвитку основних психічних функцій - уваги, пам'яті, сприйняття, мислення, уяви, розвиток комунікативних навичок, сенсорного сприйняття і міжпівкульна взаємодії.
Формуються навички вербального та невербального спілкування.
Дитина вчиться приймати рішення, домагатися взаєморозуміння, йти на компроміси, розвивається емоційно, формується готовність і вміння діяти в колективі.
Розвиваються навички дрібної і великої моторики, а також слухові, зорові, тактильні здібності до сприйняття. 
Під час занять в дитини формується всебічне уявлення про навколишній предметний світ.

Основні  зусилля психолога та вихователів спрямовані на розвиток чутливості рецепторів руки, адже давно всім відомо, що розвинута дрібна моторика рук активно впливає на мовлення дитини.
З цією метою використовуються різні види діяльності, які сприяють розвитку тактильно-рухових відчуттів: ліплення з глини, пластиліну, тіста;  аплікація з різного матеріалу (папір, тканину, пух, вата, фольга); аплікаційна ліплення (заповнення рельєфного малюнка пластиліном); макраме (плетіння з ниток, мотузок);  малювання пальцями, шматочком вати, паперової «пензликом»; ігри з великої та дрібної мозаїкою, конструктором (металевим, пластмасовим, кнопковим); збирання пазлів; сортування дрібних предметів (камінці, ґудзики, жолуді, намистинки, фішки, черепашки), різних за розміром, формою, матеріалом;  «Чарівні мішечки» і ін.
4.Кожне заняття закінчується ритуалом прощання.

Головне мета психолога під час ігор з дітьми раннього віку: створити безпечний простір для дослідження навколишнього світу, дозволити дитині проявити самостійність, розвивати уявлення про себе (я-презентація) та про інших.

Немає коментарів:

Дописати коментар